Nie pozostając w tyle, za przywołanymi agencjami public relations, serwis społecznościowy Trendhunter, zajmujący się opisywaniem panujących trendów i raportowaniem nowych zjawisk w świecie mody, preferencji konsumenckich i life style, wytyczył 20 trendów, które wskażą drogę różnych gałęzi biznesu w w 2013 roku. Niektóre z nich, mogą stać się użyteczne przy planowaniu działań marketingowych na najbliższy rok.

Porady i wskazania Trendhunetera, zamykają się w kilku istotnych przestrzeniach, z których pierwsza dotyczy nostalgii, powrotu do dzieciństwa, kreowania sprzedaży i rozmaitych form marketingu (szczególnie działań nastawionych na buzz marketing) w kategoriach gry i zabawy, nieoczekiwanych zdarzeń i fabularnych zwrotów akcji. Do takich trendów zaliczą się Shoppertainment, Immersive branding, czy Nostalgic escape.

Drugi kierunek obudowuje się wokół odpowiedzialności za człowieka i środowisko- praca ukazana zostanie jako zadanie odpowiedzialne, zwiększy się jeszcze bardziej dążenie do oszczędności czasu i rozwój nietypowych usług. Zaliczy się tutaj na pewno IndustREtail, tj. dążenie do ascetycznego wystroju wnętrz biznesowych. W tę grupę trendów wpiszą się też Modular retail, czyli prowizoryczne, modułowe sklepy oraz Sustain-citecture – idea konstruowania osiedli przyjaznych środowisku.

Trzecią grupę trendów, konstytuuje jeszcze silniejsze przenikanie się tego, co realne, z tym, co wirtualne. Oba światy przemieszają się w takich zjawiskach, jak Physical virtual, które, nada e-commerce nowy wymiar, czy też w Wearable multitasking, tj, permanentne podłączenie do sieci gadżetów, używanych na co dzień przez człowieka, jak ubranie i zegarek.

Czwartą orientację trendową, można oprzeć na wzbogaceniu starego nowym, odkrywaniu starego na nowo, eksperymentach i wariacjach na temat. Znani projektanci tworzyć będą limitowane serie produktów z branży FMCG (tzw. Fashionizing), a będzie to tylko jedno z działań Upgraded ordinary, czyli wysiłków w służbie odświeżania marki (głównie przez zmianę wyglądu opakowania, doskonalenie receptur).

Na ile uzupełniają trendy, wyznaczone przez agencje public relations Havas i JWT? Można sprawdzić na stronie Trendhunter.com.