Swoje trendy zaprezentowała także międzynarodowa agencja JWT, z główną siedzibą w Nowym Jorku. Podobnie, jak Havas, JWT przewiduje zmęczenie ludzkiego materiału oraz wzrost chorób cywilizacyjnych- według agencji public relations, będziemy jeszcze bardziej zestresowani, a rozmiar problemu zainteresuje instytucje publiczne i prywatne, pracowników oraz pracodawców. Być może, drugi trend będzie częściową odpowiedzią na złagodzenie wszechobecnego zmęczenia- swobodna gra i zabawa będzie proponowana dorosłym, jako sposób zarówno na chwilowe uwolnienie od świata techniki i technologii, jak też, na rozwój kreatywności, niezbędnej przecież przy odnoszeniu sukcesu w życiu zawodowym. Jak dopatruje się agencja public relations, przemęczenie spowoduje także, iż to właśnie zdrowie, dobre samopoczucie i higiena umysłu staną się wyznacznikami szczęścia w 2013 roku. Obszarem biznesu, który niewątpliwie umocni swoją pozycję, będzie wellness. Dbanie o zmysły będzie tym, co nie umknie uwadze reklamodawców- odnotujemy rozwój reklamy wielosensorycznej.

Public relations w 2013 roku  -  zwiększenie roli urządzeń mobilnych w naszym życiu

Public relations w 2013 roku – zwiększenie roli urządzeń mobilnych w naszym życiu

Coraz bardziej „wyczulone” na zachowania człowieka, będą wszelkie przedmioty, wyposażane w inteligentne systemy odczytywania, nawigowania, wyczuwania i prowadzenia. Rzecz tyczy się zwykłych, codziennych rzeczy, a także specjalistycznego sprzętu, jak np. gogle narciarskie z GPS. Obcowanie z tego typu sprzętem, będzie dla człowieka źródłem przyjemności. Coraz bardziej skomplikowane maszyny, a coraz prostszy do rozgryzienia człowiek- to prognoza agencji public relations JWT. Tym samym, konsumenci staną się jeszcze łatwiejsi do rozgryzienia dla marketingowców i handlowców. Stanie się tak, przede wszystkim za sprawą naszej skłonności do rejestrowania się, logowania, wypełniania ankiet i formularzy. Każde pozostawienie danych, mówi o nas wiele i przekłada się na zmniejszenie wydatków producentów towarów i usług na badania o charakterze analitycznym. Z kolei, klient może oczekiwać ofert, coraz bardziej skrojonych według jego potrzeb. Dopasowany do nas i naszych wymagań będzie też telefon, który zamknie w sobie kilka innych, do tej pory odrębnych od siebie narzędzi: nikogo nie dziwić będzie płacenie, czy otwieranie zamka za pomocą płaskiej komórki. Analitycy z agencji public relations JWT przewidują, że personalizacja smartfona posunie się do tego stopnia, że niemal zastąpi dokument tożsamości. Naszą drugą naturą stanie się P2P ( model komunikacji peer-to-peer, polegający na współdzieleniu się zasobami i przetwarzaniem ich). Włączymy go w kolejne dziedziny naszego życia. Chęć do dzielenia się z innymi także naszym życiem osobistym, zostanie zderzona z poszukiwaniami prywatności w mediach społecznościowych, bazujących na publicznym obnażaniu się użytkownika.

Zresztą, to nie jedyny dysonans, w jakim będziemy tkwić. Z jednej strony będziemy pragnąć ograniczenia konsumpcjonizmu, a z drugiej- zwiększenie roli urządzeń mobilnych w naszym życiu sprawi, że będziemy mieli dostęp za zakupów zawsze i wszędzie, a w gestii producenta i sprzedawcy będzie leżała innowacyjność, związana z pełnym wykorzystaniem dostępnych kanałów sprzedażowych i kreowaniu nowych przestrzeni dla procesu kupna-sprzedaży- konkluduje agencja public relations JWT .